”Vi vil være din mønsterafdeling, Dorthe” proklamerede den ihærdige oversygeplejerske på vores onkologiske afdeling med stolthed i stemmen. Og de arbejder på afdelingen intenst på at forbedre kvalitetsbrist i regi af Den Danske Kvalitetsmodel.
Hos dem som i resten af Danmark, er der et stort dyk i LUP (landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser) når det gælder udlevering af skriftlig patientinformation.
Da de så resultatet af undersøgelsen, var det med stor undring. De forstod det ikke.
Derfor lavede de deres egen undersøgelse og spurgte alle patienter over en periode, om de oplevede at få den skriftlige information, de havde brug for. Hovedparten var særdeles tilfreds. Det passede med afdelingens forventning til egen praksis.
Så måske var alle de patienter, der ikke havde fået skriftlig information, patienter, der hos dem går i langvarig kontrol og slet ikke har behov for skriftlig information?
Måske har de slet ikke et problem?
Måske er det slet ikke så stort et problem i Danmark, som vi gør det til? Vi ved det ikke – men vi arbejder på at blive klogere på det. For vi vil finde ud af, om vi har set spøgelser, der slet ikke var der.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar